L-karnityna w walce z nadwagą

L-karnityna jest skuteczna w walce z nadwagą, ale tylko pod warunkiem, że towarzyszy jej aktywność ruchowa. Zdolność do pobudzania procesów metabolizmu tłuszczu, jaką wykazuje l-karnityna, może objawiać się w pełni tylko wówczas, gdy podejmowany zostaje wysiłek fizyczny. W przeciwnym razie odchudzanie wraz z l-karnityną może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Nie oznacza to, że l-karnityna nie wspomaga odchudzania – wręcz przeciwnie, znacznie przyspiesza metabolizm tłuszczu – szacuje się, że aż o 70%. Często bywa zalecana przez dietetyków osobom walczącym ze zbędnymi kilogramami, wykorzystuje się ją także pomocniczo jako uzupełnienie leczenia otyłości.

Mimo iż l-karnityna często wchodzi w skład spalaczy tłuszczu, to nie jest typowym termogenikiem. Termogeniki to substancje, które wpływają na proces termogenezy. Oznacza to, że podwyższają temperaturę i w ten sposób usprawniaj spalanie tkanki tłuszczowej. L-karnityna nie wpływa bezpośrednio na spalanie tłuszczu, ale ułatwia jego transport do mitochondriów, gdzie zachodzą procesy przemian energetycznych kwasów tłuszczowych. L-karnityna nie wpływa bezpośrednio na przemiany energetyczne, ale jako aktywator metabolizmu tłuszczu ułatwia ich zachodzenie w organizmie oraz przyspiesza utlenianie kwasów tłuszczowych.

Spalanie tłuszczu dzięki l-karnitynie jest efektywniejsze niż bez niej, ponieważ pomaga ona długołańcuchowym kwasom tłuszczowym przedostać się przez błonę mitochondrialną, otaczającą mitochondria. Bez l-karnityny kwasy tłuszczowe o długich łańcuchach mają małe szanse, aby przeniknąć przez błonę mitochondrialną, ponieważ masa ich cząsteczek jest zbyt duża.

L-karnityna powoduje zatem, że tłuszcze zamieniane są w energię. Do wytworzenia tej energii organizm czerpie tłuszcze z zapasów zgromadzonych pod postacią tkanki tłuszczowej, a tym samym powoduje je redukcję. Poza tym l-karnityna zapobiega ponownemu tworzeniu się komórek tłuszczowych i ich odkładaniu w organizmie.

Im większe jest nasze zapotrzebowanie na energię, tym więcej kwasów tłuszczowych musi zostać przetworzonych w mitochondriach. Dlatego dla zwiększenia efektów odchudzających zaleca się łączenie suplementacji l-karnityny z aktywnością fizyczną.

Największe stężenie l-karnityny następuje w godzinę po przyjęciu suplementu, dlatego zaleca się rozpoczęcie ćwiczeń fizycznych po upływie około 60 minut od zażycia preparatu. Wiele suplementów ułatwiających odchudzanie oprócz l-karnityny zapiera również inne substancje wpływające na zrzucanie kilogramów – można ją beż obaw z nimi łączyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *