Opinie

Przed przystąpieniem do przyjmowania l-karnityny warto zapoznać się z opiniami na jej temat. Najbardziej kompetentne są opinie specjalistów. Według nich l-karnityna jest niezbędną substancją dla utrzymania ludzkiego organizmu w zdrowiu – nie tylko wpływa na przemianę metaboliczną kwasów tłuszczowych, ale również ochrania mięśnie szkieletowe i mięsień sercowy, reguluje gospodarkę lipidową i usprawnia funkcjonowanie układu odpornościowego.

Dietetycy przestrzegają jednak przed zbyt entuzjastycznym nastawieniem do odchudzających efektów, jakie daje stosowanie l-karnityny. Prawdą jest, że pod jej wpływem tkanka tłuszczowa jest redukowana szybciej, ale aby uruchomić proces spalania kwasów tłuszczowych w mitochondriach, konieczne jest podejmowanie aktywności fizycznej. Osoby, które nie zdają sobie z tego sprawy, często wygłaszają niepochlebne opinie na temat l-karnityny.

Na wielu forach internetowych można przeczytać negatywne opinie internautów. Przykładem mogą być takie zdania: „L-karnityna to przereklamowany suplement z ostatnich lat (…) Dla mnie szkoda zachodu i pieniążków!” lub „Stosowałam te tabletki, ale nie schudłam”. Takie opinie wynikają z braku świadomości, iż stosowanie l-karnityny musi być połączone z ćwiczeniami fizycznymi – w przeciwnym razie rzeczywiście nie przyniesie ona efektów.

Jeśli przyjmowanie l-karnityny będzie poparte również aktywnością fizyczną, można spodziewać się doskonałych efektów, o czym świadczą takie wypowiedzi: „L-karnityna jest preparatem dobrym i bezpiecznym, używana rozsądnie nie wyrządzi krzywdy. A, że jednemu da super rezultaty a innemu marne? Cóż, każdy z nas ma inny metabolizm, ale może powodów tych różnic należy także upatrywać w odmiennej diecie, intensywności treningu itd.” , „Ja brałam l-karnitynę przez 2 tygodnie i przez te 2 tygodnie 2 razy dziennie chodziłam na szybki 45-minutowy spacer i schudłam 10 kilo, może w to nie uwierzycie ale l-kanityna naprawdę działa, im więcej na niej ćwiczysz tym szybciej chudniesz”.

Osoby, które stosowały l-karnitynę w celach odchudzających, zwracają uwagę również na aspekty, które sprawiają, że jest to substancja lepsza od termogeników, czyli spalaczy tłuszczu: „ Plus jest taki, że l-karnityna jest również produktem prozdrowotnym, więc korzyści jej brania są jakby podwójne”.

Jak widać opinie na temat l-karnityny bywają bardzo rozbieżne. Aby poznać jej działanie, trzeba po prostu rozpocząć jej stosowanie – niczym w ten sposób nie ryzykujemy, ponieważ l-karnityna praktycznie nie wywołuje działań niepożądanych!

3 odpowiedzi na „Opinie

  1. Irena pisze:

    Ja stosuję L-karnitynę już od 2 tygodni, ale nie widzę jakoś za dużego spadku wagi. Schudłam przez ten czas stosowania tylko 2kg. Nie jest chyba to dużo? Oczywiście cwiczę, stosuję dietę. Może robię jakiś błąd? Rano przed śniadaniem biorę 1 kaps, na pół godziny przed śniadaniem i póżniej 2 kaps, przed cwiczeniem. Również na pół godziny. Po cwiczeniach jem kolację. U mnie działa to jakoś z uporem.

  2. Mr. know it all pisze:

    Moim zdaniem 2 kg w dwa tygodnie to zrównoważone spalanie, może robisz błąd w diecie ulegasz pokusom, ćwiczysz za krótko lub niezbyt intensywnie. L-karnityna jest ok bo nie ma jojo a poza tym „patience is a virgin”.

  3. żabka pisze:

    a ile chciałabyś schudnąć?
    2 kilo tygodniowo oznacza, że w ciągu pół roku masz szansę na 26 kilo.
    chyba że zamierzałaś zrzucić to w miesiąc a potem obnosić się z workiem skóry, który pozostanie Ci po tłuszczyku.
    a teraz serio – kilo tygodniowo to maksymalny zrzut wagi, który nie spowoduje uszczerbku na zdrowiu. gratuluję i życzę wytrwałości i dalszych sukcesów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>